r Pedagog, konsultant sportowy

Pedagog, konsultant sportowy

Konsultant sportowy - Emil Kosiec

Praca konsultanta ukierunkowana jest  przede wszystkim jako wsparcie psychopedagogiczne dla Państwa oraz Waszych dzieci. Gabinet od tego roku szkolnego stanowi uzupełnienie procesu dydaktyczno-szkoleniowego w naszej szkole.

Charakterystyka konsultacji:
Psychoedukacja w zakresie rozwoju sportowego dziecka (rodzic wspierający młodego sportowca).
Wsparcie w sytuacjach trudnych związanych ze sportem dziecka (radzenie sobie z porażką, stresem i presją).
Pomoc w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych na linii rodzic - dziecko.
Pomoc i wsparcie dla rodziców naszych uczniów (m. in. plany wychowawcze, codzienne trudności wychowawcze w rodzinie, sytuacje kryzysowe - rozwód, śmierć, przemoc itp.)

Charakterystyka konsultacji dla uczniów SMS:
Uzupełnienie treningu piłkarskiego i motorycznego o trening mentalny (koncentracja, nastawienie, regulacja stresu).
Wsparcie w czasie i po kontuzji.
Wsparcie w temacie określania sportowych celów krótko i długoterminowych. Planowanie ścieżki edukacyjnej i sportowej (uzupełnienie doradztwa zawodowego).
Pomoc psychologiczna wobec codziennych trudności szkolnych i pozaszkolnych.

Grafik pracy gabinetu:
Poniedziałek 11:25 - 14:25 oraz konsultacje 17:15 - 18:45
Wtorek 09:35 - 12:35
Środa 11:25 - 14:25 oraz konsultacje 17:15 - 18:45
Czwartek 11:25 - 14:25

Wszelkich informacji na temat spotkań udziela prowadzący pod numerem telefonu 792 833 319.

Zachęcamy Państwa do korzystania ze spotkań oraz zachęcania swoich dzieci.

 

Pedagog szkolny - Edyta Drabek-Kućka

Zadania pedagoga szkolnego:

  1. Diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów.
  2. Diagnozowanie, dokonywanie wspólnie z wychowawcami i trenerami analizy sytuacji wychowawczej w zespołach klasowych, pomoc w prowadzeniu lekcji wychowawczych.
  3. Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
  4. Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z Programu wychowawczo-profilaktycznego, w tym podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień.   
  5. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania poprzez organizowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów, w tym prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych z uczniami przejawiającymi trudności w prawidłowym funkcjonowaniu społecznym.
  6. Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,  organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców i nauczycieli.
  7. Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.

 

Dzień Nauczyciela

12.10.2018r., w związku ze zbliżającym się Dniem Edukacji Narodowej, powszechnie znanym jako Dzień Nauczyciela, pojawiło się w szkole wiele...

Licealna bitwa z happy endem!

5-tego października doszło do starcia, które na kartach historii zapisało się wielkimi zgłoskami! W bitwie pod Żywcem dwie armie złożone z...

Energetyczna klasa VIII w Energylandii

Początkiem października klasa VIII Szkoły Podstawowej udała się na wycieczkę do Energylandii. Była to nagroda za najlepszą frekwencję w...

Święto dla każdego „lenia” to cukierki i zwolnienia

1 października obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Chłopaka. Z tej okazji uczennice klasy 3 gimnazjum, jako reprezentantki żeńskiej części...

Jak zostać radnym? Odpowiedź jest prosta…

Wybory do Młodzieżowej Rady Miasta zbliżają się wielkimi krokami. 10-tego października ze wszystkich klas licealnych wybranych zostanie dwóch...