Opublikowano w Szkoła
Psycholog sportu - Karolina Staniewska-Pietrusińska
Praca konsultanta ukierunkowana jest przede wszystkim jako wsparcie psychopedagogiczne dla Państwa oraz Waszych dzieci. Gabinet od tego roku szkolnego stanowi uzupełnienie procesu dydaktyczno-szkoleniowego w naszej szkole.
Charakterystyka konsultacji:
Psychoedukacja w zakresie rozwoju sportowego dziecka (rodzic wspierający młodego sportowca).
Wsparcie w sytuacjach trudnych związanych ze sportem dziecka (radzenie sobie z porażką, stresem i presją).
Pomoc w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych na linii rodzic-dziecko.
Pomoc i wsparcie dla rodziców naszych uczniów (m. in. plany wychowawcze, codzienne trudności wychowawcze w rodzinie, sytuacje kryzysowe - rozwód, śmierć, przemoc itp.)
Charakterystyka konsultacji dla uczniów SMS:
Uzupełnienie treningu piłkarskiego i motorycznego o trening mentalny (koncentracja, nastawienie, regulacja stresu).
Wsparcie w czasie i po kontuzji.
Wsparcie w temacie określania sportowych celów krótko i długoterminowych. Planowanie ścieżki edukacyjnej i sportowej (uzupełnienie doradztwa zawodowego).
Pomoc psychologiczna wobec codziennych trudności szkolnych i pozaszkolnych.
Grafik pracy gabinetu:
Poniedziałek 8:00 - 13:00 oraz 15:00 - 17:00
Wtorek 9:00 - 13:00
Środa 8:00 - 14:00 oraz 16:00 - 17:00
Czwartek 8:00 - 14:00 oraz 16:00 - 17:00
Piątek 8:00 - 13:00
Zachęcamy Państwa do korzystania ze spotkań oraz zachęcania swoich dzieci.
Pedagog szkolny - Anita Gańczarczyk
Zadania pedagoga szkolnego:
- Diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów.
- Diagnozowanie, dokonywanie wspólnie z wychowawcami i trenerami analizy sytuacji wychowawczej w zespołach klasowych, pomoc w prowadzeniu lekcji wychowawczych.
- Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
- Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z Programu wychowawczo-profilaktycznego, w tym podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień.
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania poprzez organizowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów, w tym prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych z uczniami przejawiającymi trudności w prawidłowym funkcjonowaniu społecznym.
- Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów, organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców i nauczycieli.
- Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
Opublikowano w Szkoła
Dyrektor szkoły - mgr Anita Gańczarczyk
Wicedyrektor ds sportowych - mgr Jarosław Krzystolik